luni, 22 martie 2010

Ciorba de Salata


In sfarsit au aparut verdeturile la piata :) Si am schimbat cauciucurile deci nu se mai face frig :))... putem sa speram, right?
Acum cateva zile am facut piata si am gasit niste salata foarte frumoasa. O parte am folosit-o pentru salata garnitura la omleta, iar din restul am facut o ciorba de salata.
Imi place mult aceasta ciorba, e destul de rapid de facut, daca exceptam cat dureaza sa spalam salata :D Ciorba poate fi usor transformata intr-o reteta de post, daca renuntam la ou.
Pentru 5 - 6 portii de ciorba avem nevoie de:
  • 2 salate potrivite sau 3 mai mici
  • 3 - 4 cartofi
  • 2 morcovi
  • 1-2 radacini patrunjel
  • 1 ceapa alba
  • 3-4 cepe verzi
  • 2-3 fire de usturoi
  • 1 pahar suc de rosii
  • 2 oua
  • marar, sare, ulei 
Cand cumparati salata verificati sa fie tanara, adica sa aiba frunzele din mijloc rasfirate. Daca salata e batrana, frunzele din centru vor fi stranse foarte aproape una peste alta, iar salata va fi mai amara.
Acestea fiind spuse, sa incepem sa gatim :)
Tocam ceapa, patrunjelul si morcovul (sau le razium). Punem 2 linguri de ulei in oala, punem legumele sa se caleasca 2-3 minute. Adaugam putina sare si completam cu aproximativ 2 litri de apa. Cat timp apa se incalzeste, tocam salata marunt si taiem cartofii cubulete.
Cand apa se apropie de fiert, punem cartofii si salata. Acoperim pe jumatate, ca sa nu dea in foc si lasam  10 - 15 de minute sa se fiarba. Apoi adaugam usturoiul taiat felii (fara frunze) si sucul de rosii. Mai lasam sa fiarba 10 minute, timp in care pregatim omleta: batem ouale cu putina sare, piper si marar, apoi le prajim intr-o tigaie cu putin ulei.
Cand omleta e gata, o taiem cubulete si o adaugam in ciorba impreuna cu mararul tocat marunt, cu cateva minute inainte sa stingem focul.
De calorii putem sa vorbim fara probleme, fiindca am pus putin ulei, si fara smantana, 100ml au cam 45 de calorii, deci o portie are cam 120 de calorii.



Niciun comentariu: