marți, 13 aprilie 2010

Bors de Legume


Dupa atata mancare de la Paste, am decis sa gatim mancaruri mai usoare si mai cu legume :)
Am inceput cu un bors de legume proaspete de la piata si a iesit delicios. Imi place ca in sfarsit am scapat de frig si vreme rea si putem gasi multe legume la piata.
Noi am folosit bors proaspat, dar puteti folosi la fel de bine si pe cel de la plic.
Fiindca acest bors nu are aproape deloc grasime, poate fi mancat si rece, asa ca va fi foarte potrivit si la vara, cand vrem ceva racoritor.
Acestea fiind spuse, sa incepem sa facem o bunatate de bors :)


Am folosit aproximativ 1 litru de bors si 2.5 litri apa, dar aceste proportii pot varia, in functie de cat de acra va place ciorba.
Pentru 6 - 7 portii avem nevoie de:
  • bors
  • 2 dovlecei potriviti
  • 3 - 4 cartofi
  • 2 - 3 morcovi
  • 1 telina
  • 1 ceapa
  • albitura (pastarnac)
  • 1 ardei (am folosit congelat)
  • 1 cutie (400 g) rosii in bulion
  • patrunjel, leustean
  • 2 oua
  • sare, ulei
Tocam ceapa, morcovii, telina si ardeiul si le calim in 2 -3 linguri de ulei timp de aproximativ 10 minute. Adaugam sare si aproximativ 2 - 3 litri de apa, in functie de cat bors folosim. Tocam marunt si pastarnacul si il punem la fiert. Lasam sa inceapa sa fiarba si intre timp ne ocupam de bors. Daca folosim bors proaspat, il fierbem 2-3 minute si il lasam sa-si revina, pana il vom adauga in ciorba.
Revenim la legume, taiem cartofii cubulete si ii adaugam in ciorba cand incepe sa fiarba. Lasam 5 - 10 minute si aruncam in oala si dovleceii cubulete. Cand s-a aproape s-au fiert dovleceii, adica dupa vreo 10 - 15 minute, adaugam rosiile tocate si borsul. Cat timp asteptam sa dea un clocot, batem ouale ca pentru omleta si tocam marunt verdeturile. 
Acum intervine o parte putin mai deosebita: punem cateva linguri din ciorba fierbinte peste ouale batute si amestecam. Mai adaugam inca o data vreo 4 - 5 linguri de ciorba peste oua, amestecam si apoi turnam ouale in oala. Adaugam verdeata tocata, amestecam si stingem focul. Oul nu trebuie lasat mult sa fiarba in ciorba, pentru ca se umfla foarte tare. De aceea il oparim inainte sa-l adaugam in ciroba.
Alt pont pentru borsuri in general ar fi cum potrivim cantitatea de sare. Cel mai bine este sa nu puneti multa sare la inceput, deoarece borsul si verdeturile reduc nevoia de sare. Putem gusta la sfarsit, dupa ce am stins focul si adaugam sare daca mai e nevoie. Ca de luat inapoi e putin mai greu :)
Servim cu ardei iute si ne bucuram de aromele legumelor, amestecate cu bors si leustean. Cam asta ar fi reteta de bors cu legume, care are aproximativ 50 calorii / 100 de grame.

Niciun comentariu: