vineri, 11 februarie 2011

Serbet de Ciocolata


Despre provocarea Dulcea Romanie stiti deja, v-am mai povestit cand am participat la cele organizate lunile trecute. In februarie, Miha a hotarat sa avem ca ingredient ciocolata, asa ca nu se putea sa nu participam :) Am ales un desert foarte rapid, pentru ca timpul liber a fost cam putin in ultima vreme. Rezultatul a fost foarte bun, aromat, cremos, ciocolatos :) Un "must" al acestei retete este sa avem o ciocolata de buna calitate, pentru ca este imposibil ca reteta sa reuseasca cu o ciocolata proasta.

Pentru 3 - 4 portii avem nevoie de:
  • 500 ml apa minerala
  • 200 g ciocolata neagra
  • 150 g zahar
  • 70 ml whiskey (optional)
Puteti folosi orice aroma va place: menta, lamaie, rom, noi am optat pentru putin whiskey :)
Punem apa la fiert intr-un vas, impreuna cu zaharul. Amestecam din cand in cand, sa se dizolve zaharul. Cand incepe sa fiarba, oprim focul, punem ciocolata taiata bucatele mici si amestecam bine (cu un tel) pana se dizolva. Turnam si whiskeyul, mai amestecam putin si lasam sa se raceasca.
Dupa ce s-a racit, turnam intr-un vas pe care il acoperim si il punem la congelator. Daca aveti masina de facut inghetata, e mai usor, puneti lichidul in masina si se descurca singura (din cate am auzit :)) ) Scoatem dupa 3 - 4 ore de la congelator si amestecam, eventual cu piciorul vertical al mixeruluipentru a sparge cristalele de gheata. Lasam la congelator pana se intareste din nou si servim acest desert simplu si surprinzator de bun, care are aproximativ 230 calorii la 100 de grame.



5 comentarii:

yaya6 spunea...

ce bine arata,o portie daca o mananci sigur mai cere o alta portie,o zi buna

Mihaela spunea...

ciocolata oricand, si sorbetul asta arata asa racoritor :)

Carmen spunea...

@yaya, asa e, o portie o cere si pe a 2a :))
@mihaela, pe frigul asta merge ceva racoritor :))

GigiTmb spunea...

Deci cat de bun o fost....
Nus cum sa o conving pe Alexandra sa-mi faca!
Vai.. ce vremuri bune.. cu serbete..pizze.. saorme... si alte chestiiii!!
Sau... poate veniti voi pe aici sa facem impreuna un serbet dinasta :D
Dau eu berea :)

Carmen spunea...

bag de seama ca ti s-a facut dor de noi...sau de Robert :d...venim si facem un chinese cum am mai facut pe vremuri :)