joi, 31 martie 2011

Muffins Light cu Afine


In weekend au venit pe la noi niste prieteni, sa ne uitam la marele meci in care ne-am aparat pana ne batut si Bosnia :D Si cum mai multa lume e la dieta, am pregatit niste muffins cu afine intr-o varianta light. Adica fara grasime, cu ceva faina integrala, ca sa nu creasca asa mult indicele glicemic, si cu multe afine. Muffins-urile au fost foarte bune, dulci doar cat trebuia si pufoase. Mi-a placut ideea unui desert atat de simplu de facut, cu putine calorii asa ca vom incerca si pe viitor astfel de retete, poate la urmatoarele meciuri cand speram sa mai atinga si atacantii nostri mingea :))

Pentru vreo 20 de muffins avem nevoie de:
  • 200 g faina alba
  • 120 g faina integrala
  • 100 g zahar brun
  • 300 g lapte batut sau iaurt
  • 5 linguri ulei
  • 1 ou
  • 1 banana mica
  • 200 g afine
  • 2 lingurite praf de copt
  • 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 1 lingura zeama de lamaie
Ca orice reteta de muffins, si aceasta presupune amestecarea separata a ingredientelor uscate de cele umede. Asa ca, amestecam cele doua faini cu zaharul, praful de copt, bicarbonatul si coaja de lamaie. Separat pasam banana, o amestecam cu oul batut, iaurtul sau laptele batut si uleiul.
Inainte de a continua, trebuie sa avem pregatite formele in care vom pune muffins-urile: tava speciala unsa cu ulei sau tapetata cu formele de muffins, sau formele asezate intr-o tava de cuptor, sau ambele variante :)
Adaugam amestecul de faina peste ingredientele lichide si amestecam repede, de cateva ori. Apoi adaugam afinele si mai amestecam de 2-3 ori ca sa se incorporeze. Trebuie amestecat doar pana se incorporeaza faina, daca amestecati prea mult, muffins-urile vor fi tari si uscate.
Repede, repede dupa ce am amestecat ingredientele, umplem pe 3/4 formele de muffins si le dam la cuptorul incins la 180 - 200 de grade pentru 20 - 25 de minute, pana trec testul scobitorii.
Zeama de lamaie o folosim pentru a unge muffins-urile cat sunt inca fierbinti, pentru a le insiropa putin si a le da un luciu frumos. Cam astea au fost muffins-urile diet cu afine, la capitolul calorii stam bine, vreo 220 la 100 de grame.



2 comentarii:

ionela spunea...

Ce-mi place cum au crescut !Super!

FLORY spunea...

Imi plac muuuult!M-am servit cu unul!!:)pupici