luni, 4 iulie 2011

Afinata si Zmeurata


Aceasta reteta cred ca a asteptat cel mai mult de cand am pregatit-o pana am postat-o :) Mai intai pentru ca mi-a luat ceva pana sa-i fac niste poze reusite, iar apoi nu era sezonul fructelor de padure. Asa ca am asteptat pana a aparut zmeura, si in curand vor aparea si afinele. Asteptarea a meritat, pentru ca aceasta va fi o reteta cu care vom participa la provocarea Dulcea Romanie, gazduita in aceasta luna de Flory, care a ales fructele de padure si busuiocul ca ingrediente principale.

Pentru afinata am folosit:
  • 1 kg afine
  • 1 l alcool de 60 de grade
  • 500 g zahar
Pentru zmeurata:
  • 500 g zmeura
  • 500 g alcool de 60 de grade
  • 250 g zahar
Am spalat separat fructele, le-am lasat intr-un bol cu apa 10 - 15 minute, ca sa iasa musculitele sau alte vietati :) Apoi le-am scurs in cate o sita si le-am pus in doua sticle, afinele intr-o sticla, zmeura in alta. Peste fructe am pus zaharul si am amestecat.
Lasam fructele cu zaharul la temperatura camerei si agitam sticlele in fiecare zi, pentru ca sa se dizolve zaharul si sa se formeze un sirop. In acest timp, acoperim sticlele cu un tifon, nu le inchidem cu dopul.
Dupa o saptamana, adaugam alcoolul peste fructe, amestecam bine si inchidem sticlele si le pastram in camara cam 2-3 luni inainte de a incepe sa le consumam.
Vom avea niste bauturi extraordinar de aromate, iar din afinele din sticla putem face niste bomboane fantastice.
Reteta de visinata este similara si e in plan pentru anul acesta :) Zmeurata si afinata au in jur de 280 calorii la 100 de grame.



9 comentarii:

Antonina spunea...

Prea bine arata ! vreau si eu un paharel ! pup

FLORY spunea...

Colorate si aromate,zmeurata n-am facut asa ca poftesc la a voastra!Multumesc din suflet pentru ca sunteti prezenti la provocare!Pupici!

Carmen spunea...

Fetelor, va servesc cu cate un paharel :) Cheers!

Anonim spunea...

"Peste fructe am pus zaharul si am amestecat."cum ai amestecat zaharul cu zmeurle in sticla???cu ce?

Carmen spunea...

Anonim, am inchis sticla cu dopul si am agitat-o :)

Anonim spunea...

Cred ca ar trebui sa modificati cantitatea de zahar 500 kg pentru afinata pare cam exagerat!!!!!!!!

Carmen spunea...

Anonim, multumesc de observatie, am corectat :)

Anonim spunea...

daca lasam sticla afara la temperature camerei nu fermenteaza fructele prea tare si se strica compozitia?

Carmen spunea...

In cateva zile nu se strica. Daca e foarte cald, timpul poate fi redus, sa stea doar 2-3 zile fructele + zaharul