marți, 26 iulie 2011

Paine cu Cartofi



Am vazut aceasta reteta prima data pe blogul Laurei Laurentiu si am salvat-o imediat pe lista de TODO. Mi-a placut cum arata, coaja crocanta, miezul atat de frumos colorat si parfumat, ce mai, the perfect bread! A trecut ceva vreme de atunci, dar iata ca in sfarsit ne-am facut curaj s-o incercam si a fost exact cum speram, daca nu chiar mai buna :) O singura greseala am facut: am injumatatit cantitatile, deci am facut o paine in loc de doua. Dar ne-a placut atat de mult, ca in timp ce scriu acest post, inca o portie este deja in lucru :)

Pentru o paine (desi va recomand sa dublati cantitatile):
  • 310 g cartofi albi (noi am avut 290g)
  • 330 g faina
  • 60 g apa din care au fiert cartofii
  • jumatate pliculet drojdie uscata
  • 2 lingurite sare
  • 1/2 lingurita zahar
  • 2 linguri ulei de masline
Spalam bine cartofii si ii punem la fiert. Cand cartofii sunt fierti, pastram o parte din apa si ii lasam sa se raceasca. Dizolvam drojdia si zaharul cu 1-2 linguri din apa in care au fiert cartofii. Amestecam si cu putina faina si lasam maiaua la crescut 5 - 10 minute. Cartofii reci, ii curatam, ii pasam cu furculita si ii amestecam cu faina si sarea.
Amestecam maiaua cu restul de apa de la cartofi si turnam in cuva masinii de paine, impreuna cu uleiul. Peste ingredientele lichide adaugam faina si setam masina pe programul de aluat (framantat si dospit). Daca nu aveti masina de facut paine framantati aluatul si lasati-l vreo 30 de minute sa creasca la temperatura camerei.
Cand aluatul e gata, il rasturnam pe o suprafata presarata cu faina, ii dam o forma ovala si rulam o latura pana la mijlocul aluatului, cum se vede in imaginea de jos.
Asezam aluatul pe un servet de bucatarie presarat cu faina, cu partea rulata in jos si incercam sa-i dam o forma cat de cat rotunda. Lasam la crescut inca 30 de minute, acoperit cu un alt servet.
Dupa ce painica a crescut, o asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt, invers fata de cum a fost pe servet, adica cu partea rulata in sus. In cuptor asezam o craticioara plina cu apa fierbinte si punem painea la copt, la 190 de grade, timp de 45 - 55 de minute, in functie de cat de rumenita vreti sa fie.
Cine poate rezista cu asa mirosuri prin bucatarie sa taie painea cand se raceste, foarte bine, pentru ca e mai usor. Noi am rupt un coltisor sa vedem cum e, ca prea bine mirosea si arata :)
Caponata alla siciliana este reteta pentru care am facut aceasta painica extraordinara, care are in jur de 280 calorii la 100 de grame.




4 comentarii:

sarah spunea...

faina painica ta.as vra o feliuta calda.pupici

Mimmi spunea...

Ce-as mai lua si eu o felie de la tine ...
Buna buna painea cu cartofi!

Anonim spunea...

Am o intrebare: la 330 de grame faina plus cartofii, se pun doar 60 ml apa? Multumesc

Carmen spunea...

Anonim, stiu ca pare putin, dar la 330 g faina + 300 g cartofi, cei 60ml de lichid au fost suficienti.