joi, 4 august 2011

Aripi Picante cu Cous Cous


Incet revenim la ritmul de zi cu zi, visand in continuare la mare si la vacanta :) Dar gata, am stat cu frigiderul gol si doar cu pepene destul timp, ca doar suntem food blogeri sau nu mai suntem! Pentru inceput, am ales o reteta simpla si foarte rapida, sa nu ne obosim asa, din prima. Inspiratia a venit de pe siteul bbcgoodfood.com, dar, din pacate n-am avut toate ingredientele ca sa iasa niste aripi marocane autentice. Au fost foarte bune si asa, adaptate, iar dupa ce vom mura niste lamai, poate incercam varianta originala :)

Pentru 4 portii avem nevoie de:
  • cam 800 g aripi de pui
  • coaja si sucul de la o portocala
  • coaja si sucul de la o lamaie
  • 1-2 lingurite harissa
  • 1 lingurita chimen
  • 150 g cous cous
  • 1 lingura miere (n-am pus, nu prea ne plac mancarurile cu carne si dulci :)) )
  • frunze de menta
  • 1 legatura patrunjel
  • 6 linguri ulei de masline
  • sare, piper
Pentru aceasta reteta am folosit grillul cu care e dotat cuptorul nostru cel vechi, ca pe ala nou inca nu l-am folosit :)
Curatam aripile, le taiem in doua, pe la incheietura, le punem intr-un vas impreuna cu 2 linguri ulei de masline si le grill-uim vreo 15 minute, timp in care le si intoarcem o data.
In timp ce aripile stau la cuptor, ne ocupam de sos: amestecam coaja de lamaie, cea de portocala, chimenul, harissa, sare, piper (si mierea). Cu sosul asta ungem bine de tot aripile si le dam inapoi la grill pentru 15 minute, intorcandu-le o data.
Cous cous-ul pe care l-am avut trebuia fiert, asa ca l-am fiert vreo 10 minute, dupa care l-am amestecat cu zeama de lamaie si de portocala, sare, piper, ulei de masline, patrunjelul si menta tocate grosier. 
O mancare foarte aromata si picanta, care are in jur de 470 calorii la 100 de grame.




5 comentarii:

gaby_d spunea...

N-am gatit niciodata cous cous. Arata fain papica ta!

Adela Zilahi spunea...

Foarte bine arata , demult nu am mai facut cus cus! Pupici!

Mihaela spunea...

Imi plac mult aripioarele, mi-ai facut pofta :)

Alice spunea...

Am si eu in plan asa ceva ...foarte bune

Carmen spunea...

Gaby, multumesc, e bun cous cous-ul :)
Adela, mersi, pup!
Mihaela, au fost bune, merita incercate si fara cous cous :)
Alice, abia astept sa vad reteta ta :)