luni, 1 august 2011

Balcic


Bine v-am regasit! Am lipsit motivat, pentru ca tocmai ne-am intors dintr-o scurta, dar foarte placuta vacanta la vecinii bulgari. A fost prima noastra experienta acolo si cu siguranta nu va fi si ultima, pentru ca ne-am simtit foarte bine. Ne-a placut statiunea, atmosfera linistita, lipsita de agitatia si aglomeratia de la noi, amabilitatea tuturor ospatarilor care incercau si reuseau destul de bine sa vorbeasca romana, mereu atenti la cerintele clientilor. Sincer, cu unii era mai usor sa ne intelegem in engleza, dar never the less, merita apreciat efortul, inclusiv cu traducerea meniurilor in romana.
Vacanta a fost part foodie, part fun: am fost in sfarsit la faimoasa, deja, ferma de scoici de la Dalboka, am facut plaja, am inotat, over all ne-am relaxat si am descoperit o noua destinatie de vacanta.
Balcic este o combinatie intre un orasel si o statiune, situat la vreo 50-60 km de Vama Veche. Orasul este asezat pe niste dealuri, care coboara foarte abrupt spre mare, pe niste drumuri care te fac sa crezi ca esti in Romania... adica cu multe gropi si taieturi transversale umplute cu pietre :)) Feels just like home!
Trecand peste acest aspect, statiunea are un farmec aparte datorita cladirilor vechi, unele de pe la 1900, chiar mai devreme, si desigur palatului de vara al Reginei Maria si gradinilor lui superbe.



Desi plaja nu este prea prietenoasa, adica are mai mult pietre decat nisip, mai ales la intrarea in mare, faptul ca hotelul era practic pe plaja, iar noaptea se auzeau valurile, a compensat unele minusuri. Poate mai departe de zona in care am stat am fost noi, plaja e mai buna, dar asta a fost impresia pe care ne-a lasat-o. Daca reuseai sa treci de pietrele de la mal, totul era ok, apa foarte curata si fara alge, sau, daca nu, alegeai o piscina, la cativa metri de mare.

Dar destul despre statiune, sa vorbim despre restaurante si mancare :)
Am incercat mai multe specialitati bulgaresti, printre care merita mentionate taratorul si inghetata de iaurt foarte buna, pe care va trebui s-o incercam cat mai curand.
Majoritatea restarurantelor aveau o oferta foarte bogata de peste si fructe de mare, asa ca am degustat rechin la gratar in diverse locatii, tagliatelle cu creveti si scoici, fish & chips si guvizi prajiti.
Si pentru ca nu-i leguma mai buna ca porcul... sau peste mai bun ca puiul... ne-am aventurat la un mix grill varianta bulgareasca (cam uscate si cu alte condimente decat la noi), pui bearnaise, tocanita de pui cu legume si orez cu ciuperci, toate foarte bune.


Ne-au placut mult salatele, pline de legume proaspete si aromate: salata Sopska sau ardeii umpluti cu salata, dar si painea, mai ales niste lipii ceva mai groase si foarte pufoase pe care le-am luat la restaurantul Doi Cocosi :)


Deserturile in general nu prea mai incapeau, dar, daca le imparteam era un pic mai usor :) Pe langa inghetata de iaurt pe care am mentionat-o deja, mi-a mai placut foarte mult un tort de inghetata cu afine. In rest oferta nu era prea variata: clatite, diverse inghetate, melba sau crème brûlée.
Majoritatea restaurantelor au terase pe malul marii, accepta plata in euro sau lei, dar rata de curs la lei e cam proasta, asa ca e mai avantajos sa schimbi la hotel sau la casele de schimb. Unii aveau chiar reduceri pentru romani :))
Preturile sunt, cum se stie deja, foarte bune, 6 oameni, fiecare cu 2-3 feluri de mancare, printre care si peste sau fructe de mare, beri, sucuri si ape, n-am depasit niciodata 120 de leva, adica vreo 250 de lei. N-am mai fost de cativa ani la noi pe litoral, asa ca nu pot sa compar cu ce e acolo, dar noua ni s-a parut foarte bun raportul calitate / pret, mai ales tinand cont de calitatea serviciilor.
Restaurantele la care am fost si ne-au placut sunt Hemingway, Francis Drake si Doi Cocosi. Despre Dalboka sau scoici all you can eat, puteti citi aici: Dalboka :)

2 comentarii:

Adela Zilahi spunea...

Sa va fie de bine vacanta, foarte frumos ati petrecut!

Carmen spunea...

Multumim!