marți, 9 august 2011

Burgeri de Curcan


Va amenintam de ieri cu niste bunatati care aveau sa apara azi pe blog. Iata despre ce e vorba: zilele acestea am vazut cele doua serii din Food Revolution al lui Jamie Oliver. Fascinanta emisiune despre cultura alimentatiei in "tarile civilizate", care ne-a inspirat sa pregatim niste burgeri sanatosi, super light, facuti in casa de la zero. Au fost foarte buni, foarte simplu de facut si foarte apreciati de toti cei care i-au gustat :)

Pentru 12 burgeri am folosit:
  • 1 kg carne curcan
  • 1 ceapa
  • 2-3 catei de usturoi
  • 4 linguri pesmet
  • 4 linguri mustar
  • 4 linguri sos Salsa Cinese
  • 1 lingurita cu varf de boia
  • sare, piper
  • 12 chifle
  • la alegere: rosii, salata, ciuperci, cascaval, castraveti murati, mustar, ketchup
Noi am avut o bucata de piept de curcan, pe care am taiat-o cubulete si am tocat-o, impreuna cu ceapa si usturoiul.
Intr-un vas incapator, punem carnea, ceapa, usturoiul, mustarul, pesmetul, sosul Salsa Cinese, boia, sare, piper si framantam ca sa se omogenizeze maglavaisul.
Cu mainile umede formam burgerii: niste chiftele mari, plate. Ii prajim pe gratar sau in teflon, cu foarte putin ulei, daca e neaparat nevoie. Ciupercile le lasam intregi, fara piciorus sau le taiem felii si le prajim pe langa carne.
Pe chifla taiata pe jumatate asezam carnea, cate o lingurita mustar cu boabe, ciupercile, cate o felie subtire de cascaval si o mana de salata. Pe langa carne, puteti pune ce va place, aici v-am dat doar o idee.
Ta-daaaa... homemade burger, servit cu o garnitura de salata!



Niciun comentariu: