vineri, 16 septembrie 2011

Cous Cous Picant cu Curcan

Mai demult, cand eram la cumparaturi mi-au cazut ochii pe niste tuburi de harissa, despre care auzisem ca incepe sa se gaseasca si pe la noi. Asa ca am luat, cu gandul la o mancare tunisiana picanta, pentru ca harissa e un fel de esenta de ardei iute. Si pentru ca vrem cat mai putine vase murdarite, am optat pentru aceasta mancare pentru care e nevoie doar de un wok sau de o cratita mai mare. Simplu, bun si picant, o reteta perfecta pentru atunci cand nu vreti sa stati prea mult prin bucatarie :)
Pentru 4-5 portii, avem nevoie de:
  • 600 g piept de curcan dezosat
  • 150 g cous cous
  • 2 fire praz
  • 1 - 2 dovlecei
  • 1 vanata
  • 750 g rosii (cateva mici, pentru decor)
  • zeama si coaja de la 2 lamai
  • 2 linguri harissa (sau 1 daca nu vreti sa fie foarte iute)
  • 1 lingurita chimen
  • 1 legatura patrunjel
  • 3 linguri ulei de masline
  • sare, piper

Taiem prazul rondele si il calim in uleiul incins, impreuna cu harrisa si chimenul. Dupa vreo 10 minute adaugam carnea taiata bucati potrivite si calim in continuare. Cand s-a albit carnea, adaugam dovleceii si vanata taiate cubulete. Daca e nevoie, punem si un pic de apa, ca sa nu se arda.
Rosiile mari si zemoase, le curatam de coaja si le tocam marunt. Le aruncam in wok, peste restul si le lasam sa fiarba vreo 25 - 30 de minute.
Cous cous-ul nostru a fost unul care trebuia fiert separat, asa ca l-am fiert in apa, l-am scurs si l-am avut pregatit cand era nevoie.
La final adaugam rosiile mici taiate pe jumatate, cous cous-ul, zeama si coaja de lamaie, sare si piper. Ornam cu patrunjel si/sau frunzulite de menta.
O mancarica numai buna pentru un pranz consistent, cu vreo 80 de calorii la 100 de grame.

Un comentariu:

Adela Zilahi spunea...

Imi place la nebunie mancarea picanta, arata foarte bine si am sa mananc tot din farfurie :)! Pupicei!