marți, 13 septembrie 2011

Legume Coapte


De ceva vreme suntem mari fani legume la gratar sau coapte la cuptor, pentru ca incape o cantitate mai mare o data si nu scapam nici o ocazie cand le putem pregati. Asa ca am profitat de vizita la tara, de unde am facut plinul cu legume proaspete si bune, pe care le-am combinat intr-o mancarica delicioasa si siiiimpla :) Singura problema a fost ca, la ora tarzie cand am inceput sa gatim, ne-am dat seama ca nu mai aveam usturoi si ar fi mers tare bine pe langa legume. Asta e, ne sacrificam si mai facem alta data :)
Pentru 4-5 portii, avem nevoie de:
  • cam 1 kg vinete
  • 4-5 ardei diferit colorati
  • 3-4 dovlecei micuti
  • 10-12 rosii cherry sau prunisoare
  • 1 fir de praz
  • 4 linguri ulei de masline
  • 1 legatura patrunjel
  • 2-3 catei de usturoi (optional)
  • cate o jumatate lingurita de: sare, piper, boia, coriandru, maghiran, oregano, bucuioc 
Spalam toate legumele si taiem prazul bucatele de 3-4cm, ardeii bucati mai maricele, rosiile pe jumatate, dovleceii si vinetele rondele sau inca o data, pe jumatate, daca sunt prea mari.
Asezam legumele in tava tapetata cu hartie de copt si le dam la cuptor, la 200 de grade pentru vreo 30 de minute. La jumatatea timpului le intoarcem pe partea cealalta. Pentru ca erau destul de multe, le-am copt in vreo trei transe.
Cand legumele sunt gata, incingem intr-un wok uleiul si aici intervine usturoiul tocat, pentru cine il are :D. Adaugam condimentele, o jumatate de cana de apa, sau o cana daca vreti mai mult sos, si lasam sa fiarba cateva minute.
Peste sos punem legumele si mai fierbem putin. Cand oprim focul presaram patrunjelul tocat grosier.
Din legumele astfel pregatite, obtinem o garnitura perfecta pentru o friptura sau pot fi servite langa niste paste sau orez integral. Sau chiar simple, cu o paine buna :) Pe langa faptul ca e plina de culoare, mancarica noastra are si putine calorii, doar vreo 55 de calorii la 100 de grame.
Si cum Dulcea Romanie de septembrie are ca ingredient vanata, omniprezent in mancarurile noastre din ultima perioada :), adaugam aceasta reteta la provocarea transmisa de Betty.


8 comentarii:

sarah spunea...

o garnitura minunata!

Adela Zilahi spunea...

Sunt de acord cu Sarah , o garnitura excelenta! Pupicei!

Alice spunea...

super bune!!! minunate chiar..pup frunicilor

Betty spunea...

Foarte bune! Si foarte bine ca participi :) Astept cu drag datele tale

In bucatarie la Sidy spunea...

Cat de fain arataaaaaaa....
La gratar imi plac si mie, cel mai mult, dar cu....mujdei !
Te tzuc !

Carmen spunea...

bine zici Sidy! yum yum :)

Amoush spunea...

imi plac la nebunie legumele coapte si arata foarte bine :* o zi excelenta si pupici

Laura spunea...

Yamy-yamy!!!!
Carmen imi aduci aminte de multele gratare in natura de anul asta :)))
Sunt excelente legumele astea si culmea...le mananca si Luci cu placere ;)