marți, 27 decembrie 2011

Scones cu Masline si Rosii Uscate


Tocmai mi-am amintit de aceste chifle minunate, pentru ca le-am pregatit mai demult, dar le-am tot amanat publicarea. Eram in frenezia rosiilor uscate, care ma cuprinsese imediat dupa ce le-am vazut in borcan :) Si acum, cand imi aduc aminte de ele, ma gandesc ca ar fi cazul sa reintram in acea atmosfera mediteraneana, mai intai prin aceasta reteta perfecta pentru micul dejun.
Pentru vreo 7-8 bucati avem nevoie de:
  • 10 - 12 rosii uscate
  • 1-2 linguri masline fara samburi (rondele)
  • 350 g faina
  • 300 ml lapte
  • 1 galbenus de ou
  • 50 g unt
  • 1 lingurita praf de copt
  • sare
Amestecam faina cu praful de copt si putina sare. Adaugam untul si putin ulei de la rosiile uscate, amestecand pana compozitia seamana cu niste firmituri, stiti voi, la fel ca la aluatul pentru tarta :) Amestecam rosiile tocate bucati potrivite si maslinele. Facem un loc in mijlocul tentativei de aluat si turnam laptele. Taiem cu un cutit aluatul, amestecandu-l pana se omogenizeaza, fara sa exageram. Nu adaugati faina, chiar daca vi se pare putin lipicios.
Cu mainile pudrate cu faina, impartim aluatul in 7 sau 8 parti pe cat posibil egale, carora le dam forma rotunda si le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Ungem chiflele cu galbenus si le coacem la 200 de grade vreo 20 de minute, pana se rumenesc.
Sunt foarte bune atat calde, cat si reci, cu putin unt sau branza feta.




Niciun comentariu: