vineri, 6 ianuarie 2012

Chifle Integrale

Iata niste chifle perfecte pentru micul dejun, langa niste dulceata de gutui si un pahar de lapte sau o cana de ceai. Sunt mult mai bune si mai sanatoase decat doar cu faina alba, dar nu atat de pufoase. De obicei noi facem painea direct in masina de paine, dar cateodata ma apuca excesul de zel si experimentam diverse retete de chifle sau alte aluaturi, printre care si aceasta. Faina integrala se gaseste pe la orice supermarket, asa ca nu e deloc complicat sa le preparati.
Pentru vreo 8 chifle, am folosit:
  • 200 g faina alba
  • 350 g faina integrala
  • 150 ml lapte
  • 150 ml apa
  • 4 linguri ulei de masline
  • 1 lingurita zahar
  • 1 lingurita sare
  • un pliculet de drojdie uscata
Amestecam cele doua tipuri de faina cu sarea. Incalzim putin laptele si apa, dupa care le folosim ca sa dizolvam zaharul si drojdia. Lasam cateva minute dupa care turnam peste lichide cate putin din amestecul de faina. Cand toata faina e incorporata, adaugam uleiul.
Framantam cateva minute, pana obtinem un aluat elastic. Daca e prea lipicios, mai adaugati cate putina faina. Acoperim aluatul si il asezam la caldura, vreo 45 de mintue, pana isi dubleaza volumul.
Impartim aluatul in 8 - 10 parti egale carora le dam forma de chifla. Le asezam in tava tapetata cu hartie de copt, le ungem cu putina apa si le mai lasam cateva minute la crescut. Coacem la 180 de grade vreo 25 - 30 de minute sau pana cand sunt rumenite. Le mai pensulim cu putina apa cand sunt gata.



5 comentarii:

sarah spunea...

n-am experimentat faina integrla dar cred cas foarte bune calde aceste chifle.

In bucatarie la Sidy spunea...

Cu siguranta sunt foarte sanatoase !
Eu fac painea in amestec...faina integrala cu faina alba.Asa ne-am obisnuit ca daca nu mai am faina integrala, nici nu fac painea...
Te tzuc !

Carmen spunea...

Sarah, chiar ca sunt bune calde, dar si reci :) Pup!
Sidy, nici eu nu mai stiu de cand n-am mai mancat paine alba :) acasa nu cred ca am facut niciodata fara vreun pic de faina integrala, secara sau tarate :) Pup!

Corina spunea...

Foarte interesanta ideea! Am notat! :)

Ioana V. spunea...

foarte bune si sanatoase!