luni, 9 aprilie 2012

Tort de Morcovi

M-am gandit ca poate anul acesta incercam un desert mai simplu de Paste si dupa cateva incercari, am ajuns la acest tort bun de tot :) Aceasta reteta este o creatie proprie, pentru ca am incercat sa reduc cat mai mult cantitatea de zahar si ulei, pastrand in acelasi timp un gustul bun. Daca sunteti mai reticenti la ideea de a manca un tort cu morcovi, sa stiti ca nu li se simte gustul, doar indulcesc si coloreaza desertul.
Pentru un tort de 26 cm, cam 8 portii, am folosit:
  • 350 g morcovi
  • 250 g faina
  • 125 g zahar brun
  • 75 ml ulei
  • 4 mere
  • 4 oua
  • 70 g miez de nuca
  • 70 g stafide
  • 1,5 lingurite scortisoara
  • 1 lingurita ienibahar
  • un praf de nucsoara
  • 1 plicutlet praf de copt
  • jumatate lingurita bicarbonat
  • esenta de vanilie
Pentru crema
  • 550 g branza dulce
  • 150 g zahar pudra
  • esenta de vanilie
Pentru inceput razuim morcovii, eu i-am dat prin Fresh Express pe cea mai fina lama si in cateva secunde au fost gata. Peste morcovi presaram vreo 2 linguri de zahar brun, amestecam si lasam deoparte pana ne ocupam de restul pregatirilor.
Punem miezul de nuca intr-un vas mic si il prajim cateva minute in cuptorul incins, pana incepe sa miroasa frumos. Curatam stafidele de codite, le clatim in putina apa rece si le lasam in apa sa se umfle.
Curatam merele de coaja, le razum si le calim intr-o tigaie de teflon cu 1 lingura de zahar pana cand se inmoaie. Lasam sa se raceasca dupa care il pasam cu o furculita.
Acum incepem prepararea efectiva a blatului :) Mixamcateva minute ouale cu restul de zahar brun. Adaugam esenta de vanilie si cate o lingura din piure-ul de mere, apoi uleiul, turnat in fir subtire, mixand in continuare.
In faina amestecam condimentele, praful de copt si bicarbonatul. Adaugam peste oua cate 1-2 linguri de faina si sa amestecam pana se incorporeaza. Continuam cu morcovii, impreuna cu siropul care s-a format, nucile racite si stafidele scurse de apa.
Turnam compozitia in doua tavi egale, unse cu ulei, incercand sa fie cat de cat la fel de pline. Nu incercati sa coaceti tortul intr-o singura tava, nu se taie bine deloc si e posibil sa nu obtineti un tort mai uratel sau chiar sa se strice. Noi am folosit niste tavi de unica folosinta care se gasesc la Carrefour si sunt 2 intr-un set. La fix pentru aceasta reteta :)
Dam tavile la cuptor, la 180 de grade cam 30 - 40 de minute, pana trece testul scobitorii. Cum tavile erau cam mari si nu incapeau pe acelasi rand, le-am pus una pe randul din mijloc, iar cealalta pe randul de deasupra si le-am inversat dupa vreo 20 - 25 de minute.
Scoatem tortul din forme si il asezam pe un grilaj de racire. Noi avem unul foarte practic, pliabil, pe care il gasiti la Kitchen Shop, si care e compus din 3 grilaje independente - detalii aici. Astfel, puteti folosi doar unul, doua, sau pe toate trei, in functie de cum aveti nevoie. Si va ajuta la economisirea spatiului, pentru ca grilajele pot fi asezate unul peste altul, dar si separat, iar cand sunt stranse, ocupa foare putin loc.
Pregatim o crema de branza mixand branza dulce, care ar trebui sa fie cat mai fina, cu zaharul pudra si putina esenta de vanilie. Trebuie sa obtinem o compozitie pufoasa, dulce si aromata, iar ceva mai putin de jumatate din crema o intindem peste un blat de tort, asezat pe platou. Punem deasupra celalalt blat si imbracam tortul in restul de crema.
Pentru ca tortul sa fie pentru iepuras, l-am ornat cu jumatati de oua de ciocolata.
Chiar daca la inceput a produs ceva mirare ("cum adica tort.. de morcovi?"), a avut mare succes, asa ca vi-l recomand cu drag :)




5 comentarii:

Anonim spunea...

Imi plac dulcegariile cu morcovi! Da, s-a schimbat ceva la tine aici, nu? Imi place! Pup si o saptamana frumoasa!

Antonina

Carmen spunea...

Anto, esti de-a mea, si mie imi plac foarte mult :) dupa prea multa cafea, m-a apucat cheful de design si asta a iesit :))

Alice spunea...

bai imiplace morcovul!
si-mi place schimbarea de look
Saptamana luminata!

Simona spunea...

Un super deliciu!!! Foarte frumos gratarul. Pupici

Carmen spunea...

Mersi Alice, era timpul pentru o schimbare de look :)) O saptamana frumoasa si tie!
Simona, gratar e suuuper util :) Pup!