sâmbătă, 2 iunie 2012

Ochiuri Romanesti

Ochiurile romanesti cred ca sunt una din cele mai simple retete pe care le avem pe blog, dar nu am rezistat sa nu le postez, fiindca noi le facem destul de des, mai ales in perioadele in care primim multe oua proaspete de la tara :)) De data aceasta am servit ochiurile cu o mamaliguta, cu branza cu smantana si cu cateva bucatele de carnati home-made, ramasite de la Craciun.
Pentru doua portii am folosit:
  • 4 oua
  • o ceapa potrivita
  • cateva linguri de ulei
  • jumatate lingurita de boia (iute sau dulce)
  • sare
In ceaunul de mamaliga punem cam un litru de apa la fiert, unde adaugam un praf de sare. Cand apa clocoteste spargem cate un ou si il lasam sa fiarba pana se fierbe, mai mult sau mai putin, pe gustul fiecaruia. Noi le tinem in jur de 7 minute si ies cu galbenusul moale, dupa care il scoatem foarte usor cu spumiera. 

Separat, incingem cateva linguri de ulei, unde calim ceapa tocata pana prinde o culoare frumoasa.
Punem ouale pe farfurie, presaram boia si ceapa calita, alaturi de mamaliga pregatita intre timp.




Printeaza reteta (fara imagini)

3 comentarii:

Antonina spunea...

Asta-i micul meu dejun din 2 in 2 zile ;)

The Wandering Oltean spunea...

Desmat nu alta. Dupa mintea mea asi mai aduga vreo doi cirnati ca sa fie lata de tot :)

Carmen spunea...

Anto, cand ai timp sa le pregatesti dimineata? :)
Oltene, ai devenit preferatul lui robert dupa aceasta remarca :))